-->

onsdag 8 januari 2014

a hello from miami.

den här tjejen är iaf nöjd oavsett väder, eftersom poolen påstås vara varm och skön.

jag har fått dille på huvudbonader.

en bild från ovan. jag som drömde om barbent...

kan kanske vara kul i efterhand, att ha varit med om kallaste dagen i miami på 20 år?

färgglad shopping som muntrar upp :)

hej svejs.
klockan är 15 här och jag har varit ute fem minuter idag innan jag fick springa in igen för regnet. istället sitter vi på hotellrummet då ingen av oss känner för att gå ut. deprimerande. särskilt då jag sett fram emot den här resan extra mycket eftersom hösten varit som den varit. jag vet att jag är gnällig, men som sagt, den här hösten...

men vi har haft en fin resa ändå! vi hade två härliga dagar på stranden de första dagarna, vi har varit på seaquarium och shopping har vi också hunnit med. men nu är pengarna slut och väskan full, så tyvärr kan jag inte roa mig med det nu när vädret är som det är. inte heller vill jag gå ut och springa eller promenera, med risk för att blåsa bort. och just ja, igår var det den kallaste dagen på 20 år här. hur typiskt?

nåväl. vädret går ju, som alla vet (och till min stora besvikelse), inte att göra något åt. nu har vi två dagar kvar och hoppet ligger på fredag då det iaf ser ut att kunna bli fint väder. 

men miami är underbart, verkligen. hit tänker jag definitivt åka igen! och innan minstingen helt dör av uttråkning så får vi väl trotsa vädret och ta oss till "starbrusk" och köpa den där cake-poppen och frappuccinon som hon tjatat om sedan i morse. det blir en varm cappuccino för mig! ikväll hoppas jag familjen är sugen på att äta på carrabba's, för det är minsann jag!

tänk, att redan på måndag drar verkligheten igång igen. vart tog det här jullovet vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar