-->

tisdag 16 april 2013

to feel better.


exercise to feel better!
pic via my pinterest - shape up

snygga träningsshorts för sommarens promenader eller löprundor.
från stella mccartney for adidas.

nike free passar inte mina löparknä, men är "bättre" för promenader.
egentligen skulle jag föredra en sko med mer dämpning för er som ska motionera.
jag använder mina till vardags istället:)


sitter med otroligt gott samvete i soffan framför tvn.
nyduschad, (skönt) utmattad, mätt och belåten.
när lovis kom hem från jobbet så tog vi en löprunda i det härliga vädret.
jag som varit ovanligt trött både igår och idag var väldigt nära på att ge upp redan innan jag bytt om.
men skam den som ger sig.
7 km senare var vi hemma och nu har vi lagat och ätit middag tillsammans.
och jösses vad lite motion kan göra för humöret.
för likt det här inlägget hos avenymamma, så är det lite jag känner.
visst att jag hade önskat två eller tre kilo mindre, men vad gör väl det om tjugo år?
och den viktminskning är så pass "liten" att den inte direkt motiverar mig.
men efterkänslan, den gör.
så himla bra man mår och vad mycket trevligare (!) man blir.
det är grejen med motion för mig.

och som en liten kick till er som har svårt att komma igång.
unna er något nytt sportplagg (men bara om ni lovar använda det, hehe) eller peppa igång till favoritmusiken.
och genast är det mycket roligare att motionera :)
promenader, löpning eller hemmaträning spelar ingen roll.
allt är bättre än inget.

nåväl, nu ska jag sluta babbla.
ville bara konstatera att min osköna trötthet är utbytt mot underbar utmattning.
trevlig kväll
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar