-->

måndag 10 mars 2014

måndagsmotstånd och några ljusglimtar.


hej måndag och ny vecka!
usch, kändes riktigt segt med måndag idag. huvudvärken och tröttheten har varit lika kraftig som dimman över göteborg idag. suck. men det känns skönt att nu kunna sitta i soffan med vetskapen om att dagen snart är över och att helgen därmed är en dag närme (måste påminna mig själv att leva i nuet, men det är svårt om måndagar!).

något som piggade upp lite denna dag var färgskalan ovan. äääälskar den rosa färgen och hade gärna målat ett rum om jag haft något. så fin! och jag är helt förälskad i moodboarden, den färgskalan får mig att känna mig lugn, och det är också just liknande färger som jag vill ha i mitt drömhus (okej, nu var vi där igen, att leva i nuet! haha). dovt och vackert! 

och en annan sak som piggade upp, var att m&p nu bestämt när vi ska ha min och min systers examensfest. även om det är 3 månader tills dess så kan jag inte låta bli att längta och planera. tänk, en sommarfest med nära och kära!
tycker egentligen inte om att slänga önskelistor omkring mig såhär, men i sommar fyller jag dessutom 25, så lite har jag allt börjat förbereda (vissa saker har jag drömt om i flera år nu). på listan står en hel del till boet och just nu drömmer jag om grytan från le creuset i färgen nutmeg. så fin! kanske får återkomma med ett bildkollage från önskelistan vid ett annat tillfälle. ifall någon nu undrar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar