-->

lördag 8 mars 2014

saturday mix.







godmorgon lördag!
först och främst, internationella kvinnodagen idag. inget jag direkt kommer fira, men värt att tänka lite extra på tycker jag. i morse pratade de om bristen på kvinnor med kompetens i höga ledningspositioner på nyhetsmorgon och jag blev näst inpå arg när det framstår som att vi kvinnor inte har kompetensen som krävs. vad som saknas är ju snarare möjligheten! givetvis finns det kvinnor med kompetens. fler än vad det finns män skulle jag i ilskan vilja säga. men okej, fair enough, precis lika många! och på väg till konditoriet i morse för att handla frukostbullar så såg jag min spegelbild i ett fönster och hann patetiskt, och typiskt tjejigt, nog tänka "nej men gud vad mina lår ser ut i de här byxorna", innan jag snabbt tänkte om "herregud, det är kvinnornas dag idag. du är fin precis som du är, sluta tramsa och inse vad som är viktigt här i livet. var stolt över dig själv". så, två matnyttiga tankar idag alltså. vilken tur att vi ändå har en dag för oss kvinnor trots allt!

(och sen kanske man inte är i sitt esse när man går och handlar i pyjamasbrallor heller, kanske skulle haft det i åtanke också).

annars då?
helgen inleddes med otroligt god middag igår. inspirationen hittade jag här, i en av mina nya favoritbloggar. därefter blev det vin och ost som vi handlat i saluhallen fredagen till ära. lite glass och choklad efter och sen somnade jag fylld till bredden till '12 years a slave'. det är väl härligt det där, att kunna somna till framför en film och sedan få sova tills ljuset väcker en på morgonen! och det var just vad det gjorde i morse. solen trängde sig in bakom gardinen och det visade sig vara en underbart fin lördag. ligger fortfarande i soffan, i pyjamas, men nu känner jag att det är dags att fånga dagen. den börjar med ett löppass och sedan ska jag träffa en vän i stan för lunch. och ikväll firar vi (om än någon vecka sent) att vi faktiskt fått jobb! riktiga jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar