-->

måndag 6 oktober 2014

part 2 - SAN DIEGO

 
 
 


 
 
 
 
en av de första mornarna vaknade jag 02.30 och kunde självklart inte somna om. när klockan närmade sig 05 på morgonen tyckte jag att jag väntat tillräckligt länge, och jag hade såklart också insett att det inte skulle gå att somna om igen. och när väl ludde också vaknade, då kunde vi ju lika gärna starta dagen :) så innan solen gått upp tog vi bilen och knappade in San Diego på gpsen.
 
det var ungefär 2 timmars (trafikfri) körning mellan L.A och San Diego. att man får åka bil mycket på västkusten det får man ta, men å andra sidan är det också oftast väldigt vackert. vid frukosttid var vi framme vid pacific beach där vi hittade en restaurang som serverade frukost. det var en lördag och vi råkade/lyckades visst pricka in en riktigt populär restaurang för den var fullproppad med folk. därmed bestämde vi oss för att köpa med oss frukost och ta med ner till stranden, vilket kändes som ett lyckat beslut för gud så vackert och lugnt där var. pacific beach är någon slags avlång halvö (?) där man antingen kan välja att hänga på utkanten, dvs vid de stora vågorna och alla surfare, eller på insidan mot hamnen. vi valde insidan och där fick vi skåda både yoga på surfbrädor, vattensport och morgonhurtiga amerikanare längs med strandpromenaden. jag konstaterade att om jag någon gång kommer att bo här, då ska jag bannemej också utföra yoga på en bräda. så coolt! (men först ska jag kanske komma igång med yoga här hemma, med start imorgon faktiskt).
 
efter lunch drog vi vidare till coronado. en supermysig liten ö sammankopplad med en stor bilbro. där strosade vi runder, åt glass och njöt av det varma vädret. såklart kollade vi in stranden även här och den var, precis som på förra stället, otroligt fin. den var dessutom guldglittrig, men detta fick jag inte med på bild till min stora besvikelse, haha (ni skulle bara veta hur många intetsägande sandbilder jag hade när jag väl kom hem och kollade igenom minneskortet, haha).
 
innan hemfärd körde vi inom gamla stan i San Diego som rent ut sagt kryllade av massa mexikanska restauranger. mums! San Diego är absolut ett ställe jag vill åka till igen, och har ni inte varit där så tycker jag att ni ska ta chansen om ni får. otroligt mysig stad och inte lika "flashig" som L.A. en stad som jag verkligen kände att man hade kunnat tänka sig att bo i om det någon gång skulle ges möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar