-->

tisdag 21 maj 2013

mellanmålsjunkie.



har blivit en riktig mellanmålsjunkie.
kanske är det för att jag numera fått lite rutin på träningen (nåja), eller så beror det helt enkelt på uttråkning.
för tillfället tränar jag två gånger i veckan.
jag hinner inte mer och har insett att jag måste ha rimliga mål för att över huvud taget komma iväg.
förr satsade jag på 3-4 ggr i veckan och det resulterade alltid i noll, för att jag inte "hade tid".
jag är verkligen en allt-eller-inget människa.
så nu ser jag till att röra på mig två gånger i veckan, oftast i form av löpning.
och från att tidigare ha sprungit ca 5 km per pass, är jag nu uppe i genomsnitt 7 km per gång.
ska verkligen försöka upprätthålla detta, helst med en dags utökning nu i sommar.
får väl se hur det går med heltidsjobb ;)

till mellanmål äter jag ofta bär/frukt, kesella, jordnötsmör (ÄLSKAR!) och naturella valnötter.
lagom mättande innan det blir dags för middag.

vad käkar ni för mellanmål?
om ni har några nyttiga alternativ så kom gärna med tips!
(vår mixer är dock sönder, så kom inte med några frestande smoothie-recept, haha)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar