-->

torsdag 24 oktober 2013

living room.

1. soffbord värt att spana in! @vittochlitetill
2. älskar dessa boxar från HAY.

växter i söta små krukor!
bild via pinterest

1. på jakt efter en puderrosa kudde till soffan. denna från ikea ska jag kolla in. tips på andra?
2. kudde med manhattan-motiv från H&M home har jag redan införskaffat mig.
3. vill egentligen ha en grå soffa men vit får duga. fint soffbord också! via pinterest

min vita soffa ska få lite liv i form av pastell och neonrosa i övriga inredning.
bild via pinterest

igår satt jag hemma hela dagen och det enda vettiga jag gjorde var att vika pompoms att sätta upp i lägenheten. jag känner att jag behöver förnya en del saker och har nu påbörjat en inköpslista på saker till hemmet. ett nytt soffbord har jag velat ha länge och har fastnat för HAY's tray table, men tycker att kanten på bordet verkar lite störande. dessutom har jag hela tiden tänkt att det nog är dumt att köpa ett sådant eftersom det är rätt litet, och man visste ju aldrig när köpet av större lägenhet skulle bli aktuellt. nu dröjer det väl ett bra tag tills dess, så storleken är väl längre inte ett problem. via den här tjejens instagram fick jag dock syn på det vita bordet med metallunderrede. kanske är det lite för stort hemma hos mig, men väl värt en närmre titt. 

egentligen vill jag ha en ny soffa också, men den jag har får duga (ikea's ektorp, den som ni ser här rakt ovan). tänkte jag skulle addera lite mer pastelliga färger för att bryta av mot allt annat svart och vitt som jag har. nya kuddar ska jag, och har jag, införskaffat mig. likaså ska jag bli bättre med växter och se till att jag varje kväll har tända ljus för att höja mysfaktorn. gulddetaljer är jag också väldigt svag för just nu. och då är frågan, går det ändå att ha ett bord med silverfärgad metall till? hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar