-->

fredag 16 maj 2014

a trip to london.

söta små blomsterluckor överfyllda med vackra blommor och de största hortensiorna jag sett!
Jamie Oliver's koncept Recipease var lika välbesökt för uppsatsens skull som för vår egen. så coolt!

här inne erbjuds både råvaror, böcker, köksredskap, matlagningskurser, café och ekologisk take-away mat.
restaurangen hittar man en trappa upp!

finns det något härligare än att plocka med sig nybakta bullar (frallor menar skånskan)
och en take away latte från ett bageri på morgonen? svar nej.

för att sedan vandra i Notting Hill och titta på det ena färggranna huset efter det andra...

 och därefter plocka med sig härliga sallader och inta en bänk i vårsolen...
 
ännu mera blommor!
nästan så att man blev sugen på att köpa en vas för att kunna köpa med några till hotellet.

jag vet en som gick loss här...
det var inte Linneá.
förtrollad av alla söta små hus!

butiker som dessa måste vara mina favoriter!
café, take-away, ekologiska och närproducerade råvaror, fina förpackningar och väldigt genuint.

det var ju främst en jobbresa vi åkte på, så en del köpcentrum och nya butikskoncept bockades av!
 
efter tips från Leila Lindholm käkade vi världens godaste hamburgare på Electric.

svängde förbi hyde park och njöt av det fina vädret.
gåvänliga skor i london är ett måste!

förutom London besökte vi bland annat Bristol.
även här var trenden mot bubble tea helt ofrånkomlig!

på kvällarna strosade vi runt, och sista kvällen spenderade vi på en uteservering vid St Christopher's square.

jag var ju i london i början på maj! fantastisk stad och jag fick se så himla mycket mer än tidigare gånger jag varit där. snacka om att få mersmak! vädret visade sig dessutom från sin bästa sida våra sista dagar, vilket såklart gjorde det hela ännu bättre. gentemot första gången jag var i london så har det verkligen hänt otroligt mycket i den där staden! liknar mer och mer ett litet manhattan, med bra shopping och hög puls. blev stormförtjust i Notting Hill, och lite extra poäng för alla gamla slott och byggnader som är så fint bevarade överallt! london, i'll be back.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar