-->

måndag 26 november 2012

rain this monday.



godmorgon måndag.
jag ställde klockan imorse och hade tänkt ge mig ut på promenad.
för av någon anledning har jag inte kommit igång med träning sen jag slutade för typ 8 veckor sedan.
det stör mig, för jag mår så mycket bättre när jag får röra på mig.
men, jag är en mästare på att hitta undanflykter och tiden räcker sällan till.

och idag, ja då regnade det när jag väl kom upp ur sängen.
inte bara dugg, utan ösregn.
aldrig i livet att jag och min snörvliga näsa går ut då.

så nu sitter jag här, en timme för tidigt och käkar frukost.
försöker peppa mig själv till att se denna vecka ur nya ögon.
men det är inte så lätt.
jag vill stanna hemma och dra ett täcke över huvudet.
det är just nu det enda jag vill.
och så vill jag ha jullov.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar