-->

måndag 30 april 2012

a day in town.


  
godmorgon.
Solen lyser upp lägenheten och jag som är morgonpigg vaknade givetvis tidigt.
Inväntar att Lulli ska slå upp sina blå, sedan tänkte jag ta med henne till affären.
Vi brukar handla tillsammans, hon och jag.
Så mysigt.
Då får hon välja och vraka bland vad som passar lilla magen för stunden.
Smoothie brukar hon gilla.
Men storasyster råkade visst ha sönder mixern sist hon försökte göra soppa.
Aningen för varm.
Så den sprack.
Oops.

Blir nog en dag på stan idag också.
Jag var inte alls i något shoppingmood igår, utan ville helst bara sitta i solen och gotta mig.
Sitta ner, vara ledig.
Det var längesedan.

Idag tänkte jag dock försöka hitta något kul.
En ny tröja eller något "Business Casual" till jobbet i USA är behövligt.
och så de där två ramarna...
Ja, de fick jag inte heller tag på igår.




God mat på Manana igår.
Dock blev tillställningen lite mindre lyckad när servitrisen hällde ett stort glas fanta över Mamma.
Stackars båda.
Men mest mamma (man är ju partisk), som satt med fanta ner i trosorna hela kvällen.
Bäst att hålla sig hemma ikväll ;)
Tror jag ska bjuda dem på min slående risotto.
Hehe, som sagt - stolt.
 
 En fin måndag till er.
Och trevlig Valborg.

pics via my Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar