-->

onsdag 8 februari 2012

om 5 år, vart är jag då?


De dagar då man får lite perspektiv på livet, ett djupt andetag, allt ordnar sig.

Jag har stått företagsvärd för IKEA i två dagar nu.
Varma goa människor har jag fått lära känna.
Stolta individer.
Människor med hjärtan av guld.

IKEA och H&M
två företag
två drömjobb.

Nu fick jag äran att träffa IKEA och jag blev om möjligt ännu mer nällad.
Att få jobba med inredning (eller mode) som ligger mig varmt om hjärtat är en dröm jag haft länge.

Jag har frågat mig många gånger om jag är på rätt utbildning.
Skulle jag pluggat design istället?
Nu vet jag att jag är rätt, det kände jag redan i julas.
Det finns chanser för mig in på drömföretagen.



Människorna som jag lärt känna har berättat allt som jag undrat över.
Hur det är att vara anställd på IKEA.
Vad förväntar de sig av mig.
Jag har lärt mig massor.
Gladast av allt blev jag över den beröm jag fick idag när vi skiljdes åt.
Hur glada de var över att träffa mig.
En nobody i mina egna ögon (eller snarare en i mängden),
en potentiell framtidsanställd i deras.

"Det har varit en ära att få träffa dig. Du har varit så varm och go. Duktig, hjälpt oss, visat att du vill detta. Visat att du passar på IKEA, det är det inte alla som gör"

Jag hoppas de kommer ihåg mig bland alla andra 3000 sommarjobbssökare nästa år ;)
ett och annat visitkort har jag visserligen fått, kanske en hjälp på traven...

pics via Wisuella

Minns ni när man var liten, och en vissen maskros var så hiiiimla rolig att blåsa på?

Så känner jag mig sedan någon månad tillbaka.
Som en vissen maskros, haha.
Lättad, bekymmerna bortblåsta.
Säker på att min utbildning kommer leda mig till något jag verkligen vill jobba med. 
Jag har inte dubbelexamen som vissa andra. 
Jag har inte 5.0
Jag har viljan, passionen, hoppet.

1 kommentar: