-->

onsdag 1 augusti 2012

finally they're mine.


paljettkjol (check)
svart väska (check)
grå baströja (check)
dr Martens (CHECK)

  

minns ni outfiten ovan?
jag skrev om den här, och jag kan fortfarande sukta sönder mig efter den ibland...

men det vore givetvis ett onödigt ont.
att sukta sönder menar jag.
så därför tog jag saken i egna händer och gjorde något åt lidelsen.
denna ytliga lidelse.

jag beställde ett par martens.
japp, alldeles här och nyss, snabbare än en ko hinner blinka.
hängde inte riktigt med själv faktiskt.
men jag har dubbelkollat nu i efterhand och beställningen ser bra ut.
(och nej, det var inte ett impulsköp även om det gick fort. Jag har önskat mig martens läääänge)

www.drmartens.com


har varit sugen på de lackade hela tiden men tog förståndet i fånga och körde på orginalet.
så tröttnar jag kanske inte lika fort vill säga.
j a g ä r r e d a n i n l o v e.

 kan tänka mig något i stil med följande.
 förhoppningsvis har jag en del liknande basgrejor i garderoben redan.
för nu är det definitivt köpstopp.


stickad tröja (check) från monki
svart spetskjol från samma ställe.
pälsväst (check) från topshop
mönstrade byxor (check) från h&m


vit baströja (check) från monki
skinnjacka (check) från h&m
supercoola brallor från zoe karssen
snyggelisnygg klänning från monki (måste nog spanas in!)

jeansväst (check) från topshop
svarta jeans (check) från h&m
basklänning från monki
scarfs med stjärnor (check) från bikbok.

ja, ni ser ju själv vilket bra köp.
går ju att matcha i en oändlighet och precis lika snyggt barbent som till strumpbyxor. 
come to mamaaaaaaaaa.


1 kommentar:

  1. Och betalningen gick igenom endast EN gång;)?! Fint att du unnar dig! Passa på Pau! DU bemästrar kosten med kontrasten mellan att köra hårt och ta det lugnt! <3

    SvaraRadera