-->

fredag 24 augusti 2012

kvällslektyr.




dagen har gått i ett.
högt tempo har det varit.
betat av tre möten samt sponsormiddag nu ikväll.
lunch på godaste stället och såklart ett besök i glassfabriken.

skulle egentligen bara ha en kaffe.
(satt och sov bakom mina solglasögon i bilen när det var meningen vi skulle kolla på... något..)
så en kaffe blev min räddning.
och världens största glass lyckades visst också hänga med ut.
inte visste jag att de var stora!

man får tydligen bara välja en smak pga köerna som alltid uppstår.
så jag tänkte att jag får väl en kula, det är lagom.
en kula i svenska mått mätta, ni vet.
men jag glömde visst för en sekund att jag befinner mig i amerika.
en kula = en halvliter B&J i bägare.
gosh.

Glassen var så stor att jag inte ens hunnit halvvägs när det var dags för nästa möte.
Så in kom jag till nästa person med glassen balanserande på kaffemuggen för att kunna ta i hand.
Och förmodligen glass i hela huvudet då jag inte kunde använda sked.
(höll ju kaffet i andra handen så var tvungen att slicka mig nedåt i bägaren, haha)
Ursäktar mig själv genom att säga att jag är från Sverige.
Och att jag var tvungen att prova deras glass.
De förstod mig.


Efter middagen ikväll tog jag bilen och körde downtown.
kollade in stället vi befinner oss på (i like college-stuket),
och köpte en collegetröja och lite kvällslektyr. 

sov gott.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar