-->

fredag 31 augusti 2012

progress, no matter how small.


wow.
vissa dagar är verkligen too much to handle.
mitt plan skulle gå 2.50 pm och innan dess skulle jag tömma lägenheten, lämna tillbaka nycklarna och ställa tillbaka bilen hos uthyrningsfirman.

strax efter 10 ser jag min flygstatus.
cancelled.

what?
%&#∞$§@!!?##%!

Inte någonstans hade jag fått information om detta.
och när jag kollade igårkväll var allt som det skulle.
i panik ringde jag och efter tredje kopplingen hamnade jag hos en tjej.
jag tappade fattningen totalt och grät i luren som en femåring.
"that's fine ma'm, it will be alright ma'm"
haha.
alltså jag har verkligen seriösa gråt-problem.

Och sen föreslog hon ett plan klockan 12.04.
Jo visst, tjena.
städa ur lägenheten, slänga sopor, lämna nycklar, tanka, köra till flygplatsen, lämna in bilen, checka in.
på mindre än en timme?

storböl igen.


det mesta ordnar väl sig här i livet.
men jag har fortfarande gråt-hickningar och gråt-trötthet två timmar senare.
 och jag känner inte riktigt att jag kan förlita mig på detta.
en timmes mellanlandning i Washington och det har redan visat "delayed" på skärmen en gång.
och sen försvann det visserligen
men hur säkert känns det?
fråga mig inte vad statusen är nu. 
vågar inte titta.

det positiva:
landar 35 minuter tidigare i köpenhamn imorgon förmiddag (mitt-i-natten-usa).
ingen övervikt på någon av väskorna - jeansen kunde därmed bytas ut mot jogging, haha.
ingen avgift för min extraväska. 
(har tydligen blivit ombokad lite mer avancerat än endast 'economy')
en stor cappucino, en macka, en chokladbit och fritt wi-fi.

nu hoppas jag bara att alla flyg går som de ska.
Isåfall ses vi, i Sverige, imorgon igen :)

kram P.



1 kommentar:

  1. Jag hade också gråtit kan jag lova dig! Du är duktig! :)

    SvaraRadera