-->

onsdag 17 oktober 2012

kvällsro.

peaceful picture.
i love romantic paris.

äntligen lite ro.
dagen har gått i ett, med plugg nästan konstant i 12 timmar.
min hjärna är helt slutkörd och kroppen känns livlös.
behöver motion men har inte haft tid.

när jag kommer hem om kvällarna behöver jag sitta ner framför tvn.
så jag släpper alla motionsmåsten även om jag vet att jag behöver det.
men jag behöver vila också.
eller ja, hjärnan behöver.
har börjat få svårt att sova just för att jag aldrig får slappna av.
så när huvudet möter kudden är det inte så lätt att stänga av.
önskar så att jag hade en off-knapp.


och träffar L gör jag inte heller.
för jag hoppar ur sängen innan honom och på kvällen spelar han fotboll.
det står en matlåda färdig när jag kommer hem.
min älskling.
tack för att du står ut med mig nu.
icke-romantisk, stressad, aldrig hemma.
men jag ser att du har putsat spisen och att du renbäddat sängen.
<3

nu äter jag sen kvällsmat ensam framför tvn.
dricker te och har tänt doftljus i lägenheten.
tar en snabbvända bland favoritbloggarna och passar själv på att skriva av mig.
någon timma till, och sedan väntar åter en tidig morgon.


ni kan nog inte ana vad jag läntar efter en ledig dag?
äta lång frukost med alla möjliga tillbehör, promenera utan tidsbegränsningar med nära, dricka kaffe på stan, få krama familjen, träffa vänner och njuta av - i n g a m å s t e n.
det är lyx för mig.


pics via my pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar