-->

fredag 20 januari 2012

I just can't get you out of my head


 Ni vet när en bild liksom etsar sig fast i hjärnan och inte riktigt vill försvinna?


 Det här är en sådanna bilder. 

l o v e a t f i r s t s i g h t

pic via Herman Miller




pic via Stockholm Furniture

När jag gick in på mailen hade jag fått ett mail från Groupon. Ni vet den sidan med massa erbjudanden? 

Idag fanns den här stolen, "Snäckan", på erbjudande för halva priset via Stockholm Furniture. Och ser ni, den är nästan identisk med bilden ovan. Gissa om det kliar i fingrarna. 

Men vart tusan skulle jag ställa den så länge? 

Det kan ju dröja länge innan jag kan förverkliga mina husdrömmar.



pic via Weekday Carnival

pic via Weekday Carnival

Jag kallar det perfektionism. 
Stilrent, stilsäkert men ändå personligt.


Bilder som dessa, de sparar jag, placerar dem i en mapp på datorn under "Inspiration Hem" och tänker att de ska jag plocka fram när det väl blir dags för något större. Och så slipper jag hålla dem i bakhuvudet, där kan jag istället försöka spara andra saker som inte fysiskt går att spara på datorn.

Happy fredag, fina ni!

1 kommentar:

  1. JA! Det snöade jätte mycket igår, men allt är borta idag och nu skiner solen. Nåja. jag hann fota det i alla fall, haha!
    Jag håller alla tummar och tår gällande intervjun i alla fall, hoppet är det sista som överger en, kom ihåg det sötnos! :)

    på Touch, mittemot polisen. Jätte duktiga och snälla tjejer, Sofie och Erika. Dessutom har de massage i tvättstolarna, mmhhm!

    (blev fel inlägg att kommentera på men jag kommer inte in på det andra inlägget, bara blir vit sida) PUSS!

    SvaraRadera