-->

söndag 22 januari 2012

Stjärnklart


pic 1 och 2 via Ett hörn av eden, 3 och 4 via weheartit.
collage by me

Så fasligt mycket sjärnor överallt. 
I heminredningen, på kläderna, kring halsen, i örsnibbarna.
Everywhere.

Jag älskar stjärnprintet och har alltid gjort.
Och som jag alltid sagt, skulle det någon gång bli en tatuering (lugn, det är nog ingen risk) så skulle det blivit en eller två små stjärnor.

Jag vet inte vad det är som är så tilltalande. 
Något med formen skulle jag tro.

pic, me in thailand last year

 Men nu skulle jag faktiskt vilja påstå att det snart får räcka... 


Stjärnprintet fick sin hype i höstas, nu får affärerna snart lägga ner. 
Det blir tjatigt, de tröttar ut min favoritsymbol.

Shortsen ovan köpte jag för ett år sedan på Koh Lanta i Thailand. 
Ett helt år innan stjärnhysterin kom.
Snacka om att jag var nöjd över mitt köp. Jag var helt ensam om dem. 
De fanns bara i ett eller två exemplar.

Nu är de inte märkvärdiga längre. Det känns som om de skulle kunna vara köpta i vilken svensk klädkedja som helst.
Tråkigt.


Nu blir det middag. 
Hungersirritationen har satt fart (som ni kanske anar) så lite mat är nog ett klokt bestlut!
Kram / P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar