-->

lördag 14 januari 2012

Inspiration



via pinterest


Jag och Lulli började med vars ett projekt igår när vi hälsade på Pappa på jobb. 
En griffeltavla till henne och en magnettavla till mig.

Dessutom passade jag på att låna färgskrivaren (våra patroner här hemma är finito) och printade ut inspirationsbilder som jag ska fästa med magneter eller tejp på min kommande tavla. 

100 x 70 cm stor är min magnettavla och den ska hänga bredvid min inramade Olle Eksell som jag fick i julklapp. Ovanför soffan i vardagsrumsavdelningen.



Inspirationsbilder ska sedan få trängas med vanliga foton på nära och kära. Med andra ord blir det en väldigt unik tavla. På långt håll väldigt lik andras, men tittar man närmre blir ingen den andra lik.


pic via Bofiken5


Och inspirationen till denna inspirationstavla, den kommer från Andrea - min bästa väns svägerska. Den tjejen har verkligen känsla. Och ja, hennes man också för den delen även om jag antar att det är kvinnan i huset som i vanlig ordning bestämmer mest! ;) De gör allt själv; målar, fixar, donar.

Ni måste kolla in hennes blogg på Bofinken5, så mycket vackert att kolla på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar