-->

fredag 16 mars 2012

dining room.

pic via designformankind and Hus&Hem
pics via Pinterest (amelialw & meg biram)

dining room. 
Vid närmare tanke, om jag måste utse en viss plats, så skulle vårt dining room innefatta området kring vår fotpall framför tvn :)

Detta är något som redan i nästa bostad ska utökas till åtminstone en ordentlig avdelning i ett större vardagsrum eller kök. En ordentlig plats där man kan sitta ordentligt, mer än två personer. 
Där man kan duka fram maten på bordet och där man inte behöver ha vattenkaraffen stående på golvet.

Jag älskar mat.
Och jag älskar bjudningar i alla dess slag.
Detta kräver såklart en härlig plats att umgås vid.


pic via apartment therapy

 Jag skulle gladeligen bjuda på middag oftare om dining room 1, 4 och 5 fanns i mitt hem
(speciellt den sistnämnda då jag just nu är väldigt förtjust i både Eames och de neonrosa bordsbenen).

Så att, bara för att man inte äger ett dining room betyder det inte att man inte får inspireras för framtiden. Därmed går jag nu lös och drömmer om en tillställning dit ni alla är bjudna. Menyn komponeras efter vad jag är sugen på för tillfället. Den är givetvis flexibel om ni så skulle önska ;)


Förrätt.
chili- och limemarinerad pilgrimsmusslor med baconlindand sparris
(mammas paradrätt - mmmm...)

Huvudrätt.
En krämig och välproppad fisksoppa med nybakat bröd och vitlökscréme.

Efterrätt.
Mörk choklad-cheesecake, toppad med riven vit choklad.

Wanna come?
Fin fredag till er alla.
Jag är på strålande fredagshumör!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar