-->

lördag 17 mars 2012

dots.


dots.
Mycket förtjust i både ränder, prickar och stjärnor.
(som ni säkert förstår med tanke på bloggens header) 

Något annat som jag är mycket förtjust i - lulli.
Finaste lilla tjejen som jag saknat så mycket.
 Och när hon varit extra saknad kan jag inte låta bli att skämma bort henne.
För man ska ju givetvis ha fördelar med äldre storasystrar, inte sant? ;)


Så när det kliade lite extra i syfingrarna tidigare i veckan plockade jag fram symaskinen och det prickiga tyget jag köpt för flera veckor sedan. Ett korallrött bomullsvoilé med ljusrosa prickar.
Ett par ballongbyxor åt lulli, det skulle hon nog vara fin i.

Igår fick hon dem, inslagna i ett paket, och tack & lov var det en lyckad present.
phjuu.

"aaaaaah, millalulli! Men paui, har DU gjort dem?"

Inte så lätt att charma en snart åttaåring när det gäller kläder.
Men storasyster hade visst prickat rätt denna gång.
I dubbel bemärkelse ;)

Så nu har jag utökat mina skills.
Inte bara mössor längre, utan även två par byxor i bagaget.
Så kul att tillverka, att få bestämma och designa.
Extra kul när de blir uppskattade desutom.

Med en logga i baken kan hon nu vara min egna lilla reklamskylt. 


ballongbyxor/millalulli, linne/pompdeLuxe, silvertofflor/hasbeens

1 kommentar:

  1. åååååh duktiga du o sööööta illasyster!
    så grymma brallor. önska rjag kunde sy!!! g i syslöjd så antar att jag inte kommer vara någon höjdare på äldre dar heller hehe.
    ska du börja sälja????
    ja fågeln ja, haha, jag prova rmig fram alltså. blir liksom aldrig nöjd. men en fågel är fint.
    passar dig. men varför ska jag ha en egentligen....hmmm.
    ja vi tänker lika :). kul!!!
    ha en fin dag!!!
    kram/jennifer

    SvaraRadera