-->

onsdag 4 juli 2012

let it go.

let it go.
precis vad jag säger denna morgon.
det är önskvärt, men inte normalt, att må och ha det super hela tiden.
men någon gång måste man låta det gå.
det blir bättre.
bara man försöker och anstränger sig lite.
ibland krävs det en, ibland krävs det flera.

godmorgon lediga 4:e juli.
Högtid här idag som ni säkert alla redan vet.
Solen skiner och vi går nog upp mot 40 grader även idag.
phu.

heat stroke.
Har ni hört talas om det?
Jag hörde det först igår av en kollega.
En vän till henne hade gått bort i det i lördags.
Och hennes mormor likaså för flera år sedan.
Man kan alltså dö av värmen här.
är det inte förfärligt?

Så lätt att människor bara försvinner ur ens liv.
Genom att göra saker man trodde var fullständigt ofarliga.
motionera, simma, plantera trädgårdsväxter.
 



usch.
Nu lämnar jag övre, negativa och deprimerande delen av detta inlägg.
Fortsätter ner mot det ytliga.

Genom att berätta att jag nu målar naglarna för femtioelfte gången på en vecka.
Rosa, för att matcha klänningen och skorna som jag tänkt bära ikväll.
Att jag håller på att packa för fem dagar vid stranden.
Att allt är så fridfullt och tyst denna morgon, bara ACn och kylen som brummar lite.
ledighet, ahhh.

 Bok har jag packat ner.
Just nu läser jag tredje och sista boken av Hungerspelstriologin.
Om ni är intresserade, se inte filmen först.
den var kass och förstörde lite av min fortsatta lästning
(såg den efter att ha läst ut ettan)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar