-->

onsdag 4 juli 2012

that feeling.


Säg någon gång då känslan efter träning inte varit positiv?
åh, jag i pincip släpade ut mig själv ur lägenheten.
inte alls på humör, trött & sliten.

För än en gång fick jag Nike's slogan på huvudet.
(tro mig, jag hade förträngt den X antal gånger)
JUST DO IT.

inga nike idag, utan idag sportade jag loss i grymma brallor från PINK.
De korallfärgade har jag i min ägo, men de grå med ormskinnsmönster skapade ett jobbigt ha-begär.


And so I did. 
Och eftersom jag var svårövertalig fick jag kompromissa med mig själv.
"en promenad i raskt tempo blir bra. 
ja, det får duga, klockan är faktiskt kväll."
 
Men med rätt musik i lurarna kompromissade jag ännu en gång.
30 minuters pw och sedan löpning hem.
Det blev totalt 45 minuters svettig träning och jag tackar denna låt för hjälpen med att kicka igång de slöa benen och det sega huvudet.

Inte så himla ösig, men refrängen får mig att må bra.
Den fick mig att dra på ordentlig med långa, härliga och snabba steg.
Och den har liksom blivit min USA-låt.
Hör den på radion varje morgon i bilen.
på högsta volym, såklart.

Och fy tusan vad glad jag är att jag kom ut.
Efterkänslan är oslagbar.
synd bara att man glömmer den så fort...



3 kommentarer:

  1. Länken funkade inte, vad heter låten? :) behöver också en pepplåt nu! Fin blogg!

    SvaraRadera
  2. Konstigt!! Det funkar för mig! :(

    SvaraRadera
  3. Låten heter Fine by me, med Andy Grammer! :) Vet inte hur mycket du taggar igång på den men... värt ett försök! :)

    SvaraRadera