-->

tisdag 24 juli 2012

myrtle beach and bye bye L.







bildkavalkad.
superduper-redigerade bilder från myrtle beach.
egentligen alldeles för mycket färg och skrik omkring dem, men jag föll ändå för frestelsen.
Ska se till att framkalla de också, denna gånger verkligen göra det.
Hur ofta säger man inte det, och hur många gånger blir det av?
nåväl, färgglada bilder för att muntra upp i höstmörkret som snart är här.
påminna oss, året om, om värmen som blåste oss torra denna sommar.
(för jo tack, det blåste som bara den i helgen).

Ska se till att hitta någon snygg slinga/kedja att sätta upp de på.
mot en vit vägg kan färgexplosionen nog göra sig rätt bra.
vi får väl se.


Vi hade mysiga dagar vid havet även om blåsten gjorde att vi höll oss borta från just stranden mestadels.
trist, men sant.
Istället hängde vi lite vid poolen, kollade in lite shopping, åt glass.
Mysigt ändå att lämna Greensboro och se något annat.
Och nu har jag dessutom hunnit med fyra delstater på bara dessa veckor.
bra jobbat.


Lovis åkte idag.
buhu.
Inte klokt vad snabbt man vänjer sig vid sällskap.
Men å andra sidan går det väl lika snabbt att avvänja sig, även om det inte är lika kul.
men bara 5 veckor kvar.
Och idag, tack vare ännu mer administrativt strul i detta land, längtar jag ännu mer hem till pålitliga Sverige.
Var igång med att boka resan idag faktiskt,
men såklart, alltid ska något krångla.
Så jag hoppas att banken (!) svarar på mitt mail så att jag kan boka mitt flyg imorgon.
gud nåde om resan är borta.
eller om den stigit mycket i pris.
då sliter jag nog av mig håret.

Ett långt inlägg märker jag.
Längesedan jag var här och uppdaterade.
Kvällen ska spenderas med nagellack, tvättning och lite nät-shopping.
Jag behöver en extern hårddisk.
så kul var det.

Och just ja.
vem tror ni åkte härifrån med både mitt körkort och svenska kreditkort i sin plånbok?
Jodå, herr Lövström.
Ibland bara älskar jag dig lite extra mycket......

1 kommentar: