-->

torsdag 12 juli 2012

shame on me.

someday I will be back at normal.
that some day is soon.
I hope.


matvanor.
Förr i tiden älskade jag att laga mat.
med överflödiga ingredienser.
Nyttigt och lyxigt - bästa möjliga kombinationen.

men nu.
jag skäms över mina matvanor här borta.
Orkar inte ställa mig vid spisen en endaste dag.
Antingen tycker jag det är för sent.
Eller så har jag ingen matlust.

Det har blivit mycket sallad
(vilket såklart är bra)
men också en hel del mackor och flingor.
Och för att inte snacka om nödlösningar som kvällens.
En proteinbar (i affären t.o.m!) och en yoghurt.
Klockan 21.15.

Uhe. 
Äcklas nästan av mig själv.
Hur kom jag så fel på det? 
Värst av allt: i förrgår gick jag upp och åt nattamacka!
För jag kom på att jag bara ätit lite mjölk och cornflakes efter träningen.
4 timmar innan läggdags.
"det kan inte vara bra. tänk så svimmar jag imorgon."
So off bed I went.


Och vad hände här då?
Jo, på Target (bästa affären, btw) hittade jag ett erbjudande som, låt oss kalla henne snabbmatstjejen, inte kunde motstå.
10 för 10 dollar.
"perfekt som frukost eller kvällsmat"

suck.

 

2 kommentarer:

  1. du, inte bra alltså. skäms på dig :).
    hälsofreaket jennifer viftar med fingret.
    men skaffa dig en mixer. o gör egna smoothies. no sugar though.
    och handla naturella nötter!
    men tror säkert du kommer bryta de vanorna när du kommer hem igen. men tänk på att vanor är svåra att bryta ;).
    kram//jennifer

    SvaraRadera