-->

lördag 23 juni 2012

last night bowling.


 godmorgon lördag.
Här skiner solen trots lovat väder som igår.
Hemska blixtrar och åska.
Jag som inte brukar vara rädd satt nästan uppkrupen i ett hörn.
Billarm tutatde och hundarna skällde. Varje smäll fick mig att lyfta en halvmeter från golvet.
Och hemlängtan hade jag också.
Ja, tillvaron var inte riktigt på min sida. 

Senare på kvällen lugnade det dock sig och vi drog iväg och spelade bowling.
Grym musik och nästan liten klubb-varning på stället.
(jag blev överlycklig när Spice Girls-medley spelades, hehe)

Idag ska jag och den svenske killen här dra till en outlet.
Det är väl så vi är svenskarna, shoppinggalna (och soldyrkare).
Det är i alla fall vad amerikanarna tycker.
De fattar inte vitsen och sitter helst inomhus och äter var eviga lunch.


 Lite (mycket) irriterad på min kamera (mig själv) igår.
Inte en enda bild blev skarp och det kvittade hur stilla objektet var, det blev ändå oskarpa kanter och suddig omgivning. 
Vi letade efter en knapp för "nattfotografering" men hittade inte.
Och jag har såklart inte haft tid att lära mig.

Någon som vet?

1 kommentar:

  1. Men vilken cool bowlinghall! Inga andra fördomar? Tyskarna tänker på svenskar som blonda människor med en Volvo bil och kläder från H&M enbart ;)

    SvaraRadera