-->

fredag 29 juni 2012

too much summer heat.



Jag vet att jag förmodligen borde vara tyst.
Åtminstone på en blogg med främst skandinaver som läser.
Jag är fullkomligt medveten om att allt ni längtar efter just nu är sol och värme.

Och jag trodde aldrig jag skulle säga det, men..
... jag står knappt ut.
Det är tresiffriga Farenheit här idag.
Och 96,8 F är ungefär 37 grader celsius.
ni förstår.

Jag ställde in träningen idag.
Det irriterar mig men jag kan inte.
Jag förmår mig inte att ens till gymmet.
Jag får huvudvärk och vätskebrist av bara tanken.


Men jag har tre arbetsdagar kvar.
Sedan flyr jag till östkusten och tillbringar fem dygn i Virginia Beach.
Hoppas på friska vindar och svalkande vatten.
Då står jag ut.

Men först spenderar jag kommande helg i en annan del av Virginia.
Hälsar på kusinerna som är här över sommaren och hälsar på sin sida av släkten.
(min farbrors fru, min faster, är härifrån)
Det ska bli roligt om än olidligt varmt.
De bor ännu längre från havet och den tresiffriga Farenheiten ska hålla i sig.
 
 Om jag hade kunnat, då hade jag gett er 10-15 grader, Sverige.


pics via Amanda Rodriques pinterest - S U M M E R
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar