-->

lördag 9 juni 2012

last night in new york.



Since last we heard from each other.
shit, engelskan börjar komma automatiskt ;)

Vi har nu, jag och Mickan, sprungit två härliga morgonrundor i Central park.
Den där parken alltså, världens vackraste.
Hade jag varit bosatt i New York hade jag nog spenderat lika mycket tid där som i mitt hem.
För vem kan någonsin tröttna på den fantastiska utsikten över den stora sjön?
Jag hade kunnat motionera flera varv, varje morgon.
Så fint. 

Vi intog även frukost där igår.
Köpte med oss bagel, juice och frukt.
lyxigt värre trots den billigaste frukosten vi hittils käkat.



Igårkväll supportade vi New York Yankees på deras mycket feta arena.
Inte för att jag förstod mig på sporten (eller jo, vi klurade nog ut det till slut), men häftigt var det.
Om än lite långdraget.
Efter tre timmar drog vi därifrån.
Och jag tror dessvärre att Yankees förlorade.



Kvällen spenderades på Times Square hela gänget. 
Så häftigt det där, hur lugnt det kan vara på en så hektisk och ständigt blinkande plats.
Så coolt.

Och nu, sista kvällen i New York.
Jag ligger och vilar och ska snart göra mig klar för middag.
Imorgon skiljs de flesta åt och vid 15-tiden (amerikansk tid) flyger jag ensam till Greensboro.
Uhhe, nervös så det knyter sig i magen.
Vad har jag gett mig in på, lilla lilla jag?

Nåväl.
Det löser sig väl det också :)


Ha en fin kväll
(eller snarare lördag)

2 kommentarer:

  1. Haha vad lik du va Såsen på den bilden!
    Du kommer få det HUR kul som helst! Lycka till :)
    /C

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut! Greensboro kommer att bli fantastiskt!
    Kram

    SvaraRadera